lørdag den 26. november 2011

Julen er ankommet!

Julen er eksploderet i min lejlighed. Det gjorde den faktisk allerede sidste weekend. Det var nemlig planen at jeg skulle have været hjemme hos min mor i denne 1. advent's weekend med hendes adventsgaver - desværre måtte jeg lægge mine planer om igen.
   Jeg bruger normalt 1. advent eller 1. december, som oppyntnings dag, men jeg i år måtte jeg altså tyvstarte lidt.
   Det er første gang at jeg har mit eget juletræ. Jeg har glædet mig i flere år! Jeg har nemlig en del juletræspynt som aldrig er blevet brugt. Træet er selvfølgelig i plastik og skal derfor også frem til næste år.

Jeg elsker at bruge utraditionelle farver specielt sort er jeg glad for. De to sorte julemænd fik jeg i adventsgave af min mor for år tilbage, dem er jeg rigtig glad for, de står og hygge ude i mit køkken. Min nissehue er også sort, med en bjælde for enden af den laaaang hue.
   Carls nisser har jeg arvet efter min mor, der fik dem fra den bar hun arbejde i, da de kom frem. Jeg har også vesten med indbygget hue!

Jeg har valgt ikke at have et kalenderlys i år, da jeg aldrig når at gøre det færdig alligevel. Nu hvor jeg er ved at skrive semesterprojekt rapport er det endnu svære at følge med i noget dagligt. Men advents lyset har jeg da i år. I år er det et lys og som noget utraditionelt er temaet rød og guld. Jeg er ellers mere til hvis og sølv. Der er dog noget ved at holde ved de gamle tradtioner en gang i mellem. Jeg har selv lavet guldstregerne med noget specielt voks jeg købte sidste år.
På bagsiden har jeg skrevet JUL i sølv. Selve dekorationen består af revet guld gavebånd og røde flettede julesterner og adventsmærker formet som honningkagehjerter. Nemt og enkelt.

Ingen kommentarer: