onsdag den 24. oktober 2012

Anmeldelse: Black Moon



Black Moon – The Moon Triology Part 1
C.L. Bevill


Fra Amazon:
Donovan is a werejaguar sworn to fight against his enemies, the dreaded werewolf clan - the Whitelaws. Isabella is an uncommon librarian, a member of the Committee. When she faces down the Whitelaws to retrieve a very dangerous book, she encounters Donovan and their lives will never be the same.



Jeg hentede denne bog gratis og det der fangede mig var titlen – månen indgår jo – også at der var en advarsel om at indholdet var for voksne.

Jeg læste den første erotisk novelle da jeg var 13 og genre interesse mig, da den er utrolig svær at lykkes inden for. Man forsøger med ord at beskrive en intens oplevelse, de fleste har en holdning og en oplevelse af det erotiske.

Indenfor genren erotik lykkes historien til dels uden at forstyrre historien. Opbygningen til det erotiske virker rigtig godt, men det slutter bradt, man kan være fristet til at hævde antiklimaktisk. Fra det erotiske springer man direkte tilbage til aktion genren.

Historien er meget, meget kort. Men det beviser bare at man ikke behøver skrive en femhundred siders roman for at fortælle en god historie.

Der er to karakterer i historien, Isabella og Donovan. Selvom de det meste af historien er de eneste bliver det ikke kedeligt af den grund. Karakterne har rigelig med dybde til historien, men spørgsmålet er om det holder hele trilogien ud.

Historien ligger inden for urban fantasy genren, der har været fremme i nogen år nu. Kamp klaner imellem om land og ideologiske forskelle er næppe originalt, men det gør ikke at historien nødvendigvis er dårlig.

Jeg følte mig fint underholdt og vil helt sikkert læse de to andre bøger i serien snarest.



Historien 
**** 

Karaktererne 
*** 

Originalitet 
*** 

Samlet 
**** 





* Nej, nej, nej...

** Lidt dårlig oplevelse

*** Ikke god, ikke dårlig.

**** Rigtig god oplevelse

***** ....No words... ...Mind blowing...

Ingen kommentarer: