tirsdag den 19. april 2011

Kagerne - indtil nu...

Jeg har snart været kagegal i fire måneder og det er da blevet til et par kager. Så her kommer en kort gennemgang


Kage nr. 1 - Nytårskage

Banankage m/ kakaosmørcreme
Overtræk: Fondant

Hundene står her hjemme til pynt i en klar plastik æske.








 Kage nr. 2 - Sønderjysk kagebord

Gulerodskage m/ kanelsmørcreme
Overtræk: Fondant

Jeg fik desværre puttet for meget mælk i smørcremen så den løb af kagen, men bamsen blev ok. Værtinden fik den som gave.

Kage nr. 3 - Feriekage

Chokoladekage m/ vaniljesmørcreme
Overtræk: Fondant.

En kollega skulle på skiferie og fik mig til at lave kage. Grisen fik hun med hjem til samling.













Kage nr. 4 - HTX Reunion

Drømmekagebunder m/ hindbærsmørcreme
Overtræk: Marcipan

Pynten er det jeg er gladest ved huen og bøgerne.
Selve kagen gik helt galt. Jeg blev for sinket en time hvor efter jeg opdagede at jeg havde den forkerte deadline i hovedet - så der røg endnu en time. Men mine klassekammerater var meget over bærende! De sys bare den var sej!


Kage nr. 6 - Mor-Søn Fødselsdagskage.

Drømmekagebunde m/ nougatsmørcreme
Overtræk: Fondant.

Holy Cow! Det tog længe at lave! Men resultatet er der ikke noget i vejen med. Den smagte efter sigende også godt, der er vidst ikke mange rester (selvom den var én ud af tre kager)










Og den anden side.            Batman er marcipan inden i.
Kage nr. 7 - Træfmødekage

Pistaciekage m/ hindbærsmærcreme
Overtræk: Fondant.

En hver kagelejlighed skal udnyttes! Her forsøger jeg mig førstgang med Royal Icing! Sejt stuff!
Kage nr. 8 - Posttræfmødekage

Chokoladekage cupcakes m/ frisk Royal Icing

Vi får altid kage til Træfmøder og jeg sad lige og legede lidt med mine udstikker.

Ingen kommentarer: