tirsdag den 3. juni 2014

Kage nr. 69 - Bær symfony

For at prøve mit køkkenmonster af lavede jeg hjemmelavet fondant (dejkrogen) - hvilket helt sikker bliver noget jeg gør fremover.

Skovbærmuffins for at bruge K-spaden

Flødeskum for at bruge piskeriset.

Dertil tilsatte jeg en... sammenkogning af bær, til at lave en flydenden overraskelse i kagen - helt sikkert noget jeg vil gøre oftere.
Diamond cutteren går man ikke helt galt i byen til denne form for kager.
Jeg har længe gerne ville prøve at lave domes med fyld og fondant.

Jeg vil ikke anbefale at gøre det med flødeskum dog. Det er ikke fast nok. En god smørcreme er at fortrække.

Den hjemmelavede fondant er rar at arbejde med også til at lave blomsterne med.
Jeg øvede også lige et par swirls.
Flødeskum er dog ikke godt, hvis man vil lave en plan overflade, ligesom med mine hjerte cupcakes fra februar i år.
Jeg har tæt beunderet folk der maler smukke mønstre på kager, så nu jeg var igang med at eksperimenter prøvede jeg også lige. Ikke helt galt resultat vil jeg mene.

Ingen kommentarer: