tirsdag den 3. juni 2014

Årets bedste gave

Jeg har haft føsdag i Maj, men grundet eksamens afleveringer mm. har jeg ikke fået postet denne glædelige nyhed før nu. Min skønherlige naboveninde (lokalt kendt som min husbond) har givet mig denne skønherlige Major Kenwood røremaskine.

Mit køkkenmonster ved navn Nero, Major Nero Kenwood.

Jeg har allerede gjort brug af ham, jeg har prøvet alle tre rørerenheder. Jeg har erfaret at jeg skal have gjort noget ved den der plastik dims på dejkrogen, da 10% af det pulver jeg kommer i ender der frem for i skålen.

Jeg har besluttet at jeg vil udvide med ihvertfald en blender også har hunsbonden og jeg før snakket om at lave pølser så en kødhakker med pølsehorn (eller hvad det nu hedder) vil jeg også prøve at få fat på.

Jeg er nu begyndt at bage alt mit brød selv. Jeg køber brødblandinger i Lidl og det er så dejlig nemt. Lad Nero rører dejen glat og vent mens den hæver. Kom dejen i en form, vent mens den hæver. Tilsidst bag. Frisk brød.

Jeg er dog ikke så vild med den brune farve så jeg går og tænker over hvordan Nero skal klædes på. Der findes masser af pre-lavede skins til Kitchen-aid, men ikke til Kenwood. Heldigvis kender jeg en der arbejder med folie, så jeg håber hun også ved noget om venyl, som der bruges på Kitchen-aids.

Ingen kommentarer: