torsdag den 22. december 2016

Opskrift: Gyldendals Vancouverkager

Mine yndlings småkager!

Opskriften kommer fra 'Gyldendals kagebog' fra 2004 og opskriften findes på side 160.

125 g smør
125 g sukker
Piskes

75 g kokosmel
100 g brun farin
100 g hvedemel
75 g havregryn
1 æg
0,5 tsk natron
2 tsk vaniljesukker
0,5 tsk salt
Tilsætte og æltes til en jævn masse.
Rul dejen til kugler på størrelse med uknækkede hasselnødder (ikke valnødder i uspecifiseret tilstand, som opskriften siger). Sæt kuglerne på en bageplade og giv dem et tryk med en gaffel så de ikke stikker af. Kagerne flyder ud, jeg benytter en 4-3-4(-3) formation på mine bageplader, men prøv dig frem.

Bages ved 200°C på næstøverste rille i 10-12 min - siger bogen. Mine får 4 min også vendes pladen 180° og får 3 min mere.

Prikken over iet er at komme lidt chokolade på småkagerne, det smager himmelske.

Ingen kommentarer: