lørdag den 30. april 2011

Blog dos 'n' don'ts

Nu har jeg surfet rundt i... seks en halv time... som tiden dog flyver. Nå, men det er jo meget hyggeligt at sidde og se hvad andre ude i verden har gang i MEN! Der er bare nogle ting man ikke bør gøre det værende hvis man har en blog eller en hjemmeside.

1: INGEN musik! Ingen, over hele hovedet inden mærkelige lyde! Du sidder måske der og bliver fornærmet, men det er død irriterende uanset hvor god du synes sangen er eller hvor sjove lydene er. Jeg sad og hørte musik, men det måtte jeg opgive indetil jeg havde fundet alle de blogs der have lyde tilknytte.

2: Ingen små hjerter eller stjerner eller hvad du nu kan finde på der følger efter musen rund over hele skærmen. Det er så provokerende at se på, Gudinden være lovet for at det er næsten er gået helt af mode. Hvis du tænker på at sætte sådan en lille kode ind i dit script: DON'T

3: Scrolle er 10 gange bedre end at klikke. Jeg ved godt når man har en blog med en masse billeder så tager det længe at load, men det er at fortrække frem for at skulle klikke hver 30 sec.

Ahhh... Det var rart at få det ud! Det skinner måske igennem at jeg har en uddannelse der omfatter webdesign, men det er altså en arbejdsskade! Ligesom det at finde fejl i film, eller fejl i undertekster... Jeg siger ikke at jeg er verdens mester i webdesign og alt det der, men man de tre ting jeg har listet kan drive folk væk fra ens site i vrede, det er der vel ikke nogen der ønsker ved??

Ingen kommentarer: