tirsdag den 15. oktober 2013

Halloween: Pleskener

Jeg ææælsker pleskner af to, ah tre, grunde. 1) De kræver kun 3 ingredienser. 2) De tager ingen tid at lave. 3) De smager lækkert.

Jeg kan ikke beskrive oplevelsen af pleskner, men anbefaler at det prøves af.
   Jeg bagte første gang pleskener i huskundskab i folkeskolen... Ja, det er ihvertfald 10 år siden hvis ikke 15, det kommer lidt an på hvilket klassetrin det var.
   Jeg har ikke bagt pleskener i mange mange år. Nu står der to dåser af dem ude i køkkenet og jeg frygter at de ikke holder til halloween.

Hvis pleskener er helt nyt for dig må jeg nok lige tilføje at disse er indfarvet med gul og rød for at få orange, den røde er ikke rørt helt ud, da det giver lidt farvespil i småkagen.

Jeg håber at få tid til at tegne ansigter på småkagerne inden festen, men det hele afhænger af tiden.

Ingen kommentarer: