søndag den 13. oktober 2013

Halloween: Klip og klister

Sidste år klippede jeg en smule græskar og flagermus, men i år går jeg lidt heftigere til værks. Jeg håndtegner oftest mine skabeloner. Jeg starter oftest med at google objektet, også muligvis 'template' for at få nogle forskellige tolkninger af hvordan man tegner en figur af objektet. Jeg har tilbage da jeg lavede Batman-kage kigget meget på flagermus-logoet der er blevet brugt til Batman gennem årerne. Jeg har derfor en del erfaring med at lave flagermus, så jeg behøvede ikke så mange skabeloner til dem.
Jeg tegnede et godt græskar sidste år, så det har jeg scannet og lavet i en større og mindre udgave end originalen. Det sidste var edderkoppen, som jeg også har håndtegnet og lavet større udgaver af.
Et lille skridt på vejen til en flagermuse sværm også har en edderkop sneget sig ind i billedet.

Jeg har lavet en printable til de grønne skabeloner på billederne henover. Jeg anbefaler at printe skabelonerne på en hent upassende farve karton, så de letter kan findes mellem alle de stykker karton man ender med at have liggende på bordet.
   Hvis man skal klippe med børn bør jeg nok sige at edderkoppen er svær at få pæn i bid-enden med en saks, denne del er nemmer med en dertil-indrettet kniv.

Skabelon

Ingen kommentarer: