tirsdag den 11. oktober 2011

Kage nr. 24-25-26 - Én fødselsadg, to fødselsdags piger, tre kager


Jaaah... Det er hvad der kan sker når man får ny og anderledes ovn.... Kagen blev brændt ovenpå. Kanten var bagt. Den faldt sammen i midten. Den var rå i bunden... Godt jeg havde bagt en ekstra, men jeg havde jo regnet med at kunne bruge bunden af den brændt kage. Snydt!
   Resultat blev dog til at holde ud at se på.



Drømmekage, passionfrugtmousse, vaniljesmørcreme, fondant.
Jeg havde til festligheden bragt alle kagerne, fondanten, materialerne til fyldet og pynten fra Roskilde hjem til Nakskov i en flyttekasse - i toget... Jeg vil ikke anbefale det... Det er edme hårdt for ryggen.
   Tøserne havde hver valgt kage, fyld, farve, pynt og blomster til deres egen kage også fik jeg frit spil med den sidst.
   Desværre var den en af de frygtelige weekender til kage lege. Kagerne svedte. Det hjalp så ikke at den sorte kom i køleskab med en masse pastasalat - fondanten løb bogstavligtalt ud på fadet! Jeg havde ellers informeret dem om at jeg skulle bruge et køleskab hvor kagerne kunne stå alene eller sammen med ting i tæt pakket emballage, men det lod sig ikke gøre i kampens hede. Man kan liiiige skimte den mini-perle bord jeg har lavet på kagerne.
   Jeg havde også lavet skilte, der fortalte hvad der var i kagerne, så folk ikke behøvede at spørge - der var trods alt omkring 60 gæster.

Så lige et smug kig indenfor i kagernes indre.




Jeg har gået i skole med den ene fødselar og vi er rigtig godt veninder, så jeg var glad for at hun kunne lide sin kage - og hendes søster lige så.
   En af de andre gæster var gammel klassekammerat, der nu er uddannet bager-konditor. Hun var faktisk imponeret over mine modellerings skills. Så kan man godt stå lidt rankere og holde hovedet højt.

Ingen kommentarer: