lørdag den 15. oktober 2011

Kage nr. 27-28 - Josephine's Fødselsdags Blomsterkager

Min nabos veninde havde hørt at jeg lavede kager. Så hun kom forbi og så nogle billeder. Det skulle være en blomster eng. Denne skulle være i sædvanlig lagkagestil og med bananer. Der måtte ikke være bananer i begge to, men de skulle gerne begge være i lagkage stilen.





Drømmekagebunde, kagecreme, banan, vaniljesmørcreme og fondant

Chokoladekagebunde, kagecreme, ferskener, vaniljesmørcreme og fondant

Jeg måtte desværre generfare, at man ikke skal bruge fedtreduseret smør til smørcreme. Det kan nemlig ikke stivne igen - men det er super lækkert til kagedej, da det er ultra blødt.
   Jeg rede de grimme kanter på den ene kage med at lave små sten og bygge op som en gammel mur. Den anden kage lykkes dog smukt på tråds af det løbende smørcreme.
   Jeg fik liiiiige lavet en enkelt mariehønen inden kagerne skulle afsted. Det bragte dog en smule live på blomster engen.

Ingen kommentarer: