torsdag den 23. juni 2011

Skt. Hans


Jeg havde vovet mig ud mellem mennesker og insekter. Begge dele jeg ikke er særlig vild med i større mængder. Nu der var grund til at brænde ting af, så kunne jeg jo ikke bare blive hjemme.
   Jeg var i Frederiksberg Have - hvis du ikke lige kunne genkende huset i baggrunden. Der var rigtig mange mennesker, men der var da også rigeligt med plads.
   Nu skal der jo være båltaler ved sådan noget halløj, men min tålmodighed er ikke til at høre på kedelige mennesker i hele 20, mens jeg prøver at undgå at min bagdel og lå falder i søvn. Man burde nok indfører bål stand-up, så føler de flest sig i det mindste underholdt.


Jeg vil så lige skynde mig at undskylde den noget forringede billedkvalitet jeg må bude på. Min kameratelefon er til reparation - for tredje gang. Så jeg har taget en gaaaammel Motorola i brug. Billederne er bedre end jeg havde håbet for denne her, i forvejen gamle telefon, havde en uheldig badetur for nogle år siden. Jeg var imponeret over at den overlevede og det kun med det minus at man skal trykke lidt hårdt på 4tallet (som jo er 'ghi' når man sms'er).

Til sidst et stemnings billedet - bemærk den flotte himmel. For mens jeg stod og blev mere og mere irriteret over denne her båltaler der bare blev ved og ved, kom en fugl flyvende. Først troede jeg det var en due, men den så mig noget tung ud (jo, det kan man godt se det ligger i vingeslagne). Da den så lagde an til landing i træet ved siden af kunne vi - for jeg var ikke den eneste der fandt fuglen mere interessant end talen - se at det var en hejre! Den sad der faktisk ret længe og ventede. Så fløj den over i et andet træ og sad lidt og ventede, til sidst gav den op og fløj i skjul igen. Jeg siger at den ventede fordi mens den sad i de her to træer kiggede den op på scenen. Måske generede taleren den eller også ville den bare vide hvad ve alle sammen stod og gloede på.

Ingen kommentarer: