fredag den 6. maj 2011

Kage nr. 13 - Gavekage

Fødselsdage... Hver familie har sikkert en måned hvor det er helt ufattelig mange fødselsdage. Vores er maj. Svigermor står først for skud, så jeg brugte anledningen til at udfordre mig selv - med både gode og dårlige resultater.
   Jeg har lavet mit eget kage pap. Tre stykker papkasse med gavepapir på pakket ind i tre lag film. Det giver virkelige en lækker finish - også passede gavepairet perfekt til kagens farvetema.
   Det er lykkes mig at lave noget med husblas! Hurra! Sidst jeg prøve det var en katestrofe - heldigvis havde jeg en backup plan som gæsterne blev glade for. For denne forbedring af mine kage evner skylder jeg tak til kageklovn for det uvurderlige tip.
   Det lykkedes mig at opdage at mousse ikke går med fondant... Da jeg var så bekymret for at skulle lege med husblas glemte jeg alt om at købe smør til smørcreme, jeg havde heldigvis noget i fryseren, bare ikke i så stor en mængde som jeg virkelige skulle bruge. Fondant og mousse elsker hinanden, de klistre og klæber helt ekstremt - det er derfor kagen her ikke har fine hjørne, men faktisk ligner at den er pakket ind med de der trekantede folder på to af siderne.
   Men svigermor blev glad for gaven og det er jo det vigtigst. Vi ankom godt nok så sent igår at hun ikke nåede at smage den, men det kommer nok helt af sig selv.

Hov! Jeg havde vidst liiiige glemt noget: Kagen er chokoladekage med mørke chokoladestykker og hakkede hasselnødder lagt sammen med jordbærmousse smurt med hindbærsmørcreme overtrukket med fondant.


2 kommentarer:

Kager skal der til sagde ...

Nogen gange skal sådan en kage bare drille....

Men du fik da en fin kage ud af det !!!

Hyggehygge
Marianne

Zenne sagde ...

Jaaah, svigermekanikken blev da også glad. Man lærer jo heldigvis noget nyt hver gang :P