søndag den 15. maj 2011

Kage nr. 14 - Cirklen kage


Jeg havde en kage i køleskabet (jeg skulle lige øve det der med firkantede kager). Jeg har brugt på den forkerte side af 48 timer til at finde på noget at pynte den med. Så jeg surfede lidt rundt på google her til formiddag og jeg opdagede at der ikke var nogen Tamora Pierce kager at finde nogen steder! Det er jo ikke acceptabelt. Så her er den første fra min side.

Chokoladekage med hasselnødder og chokoladestykker. Jordbærmousse. Kakaosmørcreme. Overtrukket med fondant. Pynten er lavet af fondant og fire sukkerkugler af forskellige herkomst.


Dem der ikke er fans forstår nok ikke navnet på kagen, den er jo firkantet. Men der er tale om en bog serie af min yndlings forfatter - Tamora Pierce. Os fans imellem omtales serien som Cirklen (den anden serie kaldes Tortall). Serien omhandler fire børn (senere bliver de selvfølgelig voksne). Karakterne er repræssenteret ved deres magiske området. Daja med sølv (selvom hendes magi påvirker alt metal og ild). Torn med blomsten.



Sandrilene (Sandry) med tråd, eller det skal det ihvertfald ligne. Trisana var den svære, jeg har lavet en vandpyt, men Trisanas magi strækker sig fra lyn til jordskælv til at se og hører i vinden.


I midten ligger ti bøger, da serien lige nu består af ti bøger:

Sandry's Book (Circle of Magic I)
Tris' Book (Circle of Magic II)
Daja's Book (Circle of Magic III)
Briar's Book (Circle of Magic IV)

Magic Steps (Circle Opens I)
Street Magic (Circle Opens II)
Cold Fire (Circle Opens III)
Shatterglass (Circle Opens IV)

The Will Of the Empress

Melting Stones

Jeg kan kun anbefale folk at læse dem.

*Note: Jeg rettede lige nogle tyrkfejl

1 kommentar:

Kager skal der til sagde ...

Den er da fin og de bøger er da bare helt vildt søde ! Altså dem af sukker... de andre kender jeg ikke !!!

Hyggehygge
Marianne