mandag den 23. maj 2011

Kage nr. 15-16 - Føsdagskager


Ja, ja, jeg nåede det. To lækre kager til mine gæster også selvfølgelig en mængde føsdagsboller (ja, sådan siger vi det nu engang der hvor jeg kommer fra).

Den hvide består af drømmekagebunde med jordbærmousse samt frisk jordbær, smurt med hvid tobleronesmørcreme. Betrukket med fondant. Pyntet med 24 hvid-gule blomster, to roser, en lilje, fem bøger og en hund plus en RI kant.

Den "blå" er lavet af chokoladebunde med kagecreme og masser af friske jordbær, smurt med hvid tobleronesmørcreme. Betrukket med fondant og pyntet med RI.


Jeg er lidt nedern over at mit meget, meget lille køleskab fik flyttet på den ene af blomsterne, da jeg skulle sætte kagen ind. Når der kun er to hyller i køleskabet er det lidt svært at have meget andet end kage derinde. Det var da også derfor min mousse kage blev skæv, den stivnede nemlig kun på den ene side - den bagest i køleskabet... Så smed jeg den i fryseren i et raseri anfald. Magen til irriterende køleskab skal man lede længe efter!
   Hunden er jeg specielt glad ved. Det er ikke et mesterværk, men det er mere det betyder for mig. Det er nemlig en efterligning af min egen hund, der døde i efteråret.


Ingen kommentarer: