tirsdag den 18. december 2012

9 film til juletiden

Jeg elsker film og specielt ved juletid har jeg visse favoritter.

Muppets A Christmas Carol


Dette er for mig en af de vigtigst julefilm i min samling. Jeg elsker sangene og ikke mindst Michael Caine, som Scrooge. Det er en tidløs historie og Muppets gør Charles D. ære med deres fremførsel.


Love Actually


Dette er en film jeg gerne se i november, da den begynder 5 uger før jul. Jeg elsker hvordan man følger en mængde mennesker der kender hinanden på kryds og tværs. Hvordan de takler de gode og dårlige ting der sker for dem i de fem uger (seks uger med de sidste fra lufthavnen).


Last Holiday


En dejlig livsbekraftende film - specielt for os der elsker mad. Queen Latifah er en af mine yndlings skuespiller og hun gør det utrolig godt i denne film.

The Holiday


Endnu en smuk historie og en af de ting jeg elsker aller mest ved den er musikken. Det lyder måske tåbeligt, men jeg falder pladask for Jack Blacks karakter, der indlever sig så utroligt i film musikkens gave.


Dyrelægens Plejebørn


Den dansk klassiker, jeg kan huske den fra jeg var helt lille. Specielt juletræs hjembringen gennem Lapland bringer et smil på min læbe.

Barbie: A Christmas Carol


En lidt anderledes fortolkning af Charles D.'s klassiske historie men en god en af slagsen. Desuden har jeg bare en glæde ved Barbie filmene, der i deres enkelthed tiltaler mig.

Polarexpress


En for mig episk historie om at finde julen og holde fast ved det. For det er det julemanden står for, ihvertfald for mig.

Beauty and the Beast - The Enchanted Christmas


En hver der har læst bare lidt af min blog ved hvor glad jeg er for Disney Princesses. Denne søde historie er også en af julen varmende oplevelser. Der er hyggeligt (og uhyggelige) nye figure at møde og magi.

Winter Wonderland


Denne film er hyggelig at sætte på, når man laver andre ting, den har små søde julehistorier, der varmer om hjertet.



Her var så altså ni gode julefilm, jeg altid prøver at finde tid til at se, selvom det kan være svært.

Ingen kommentarer: