fredag den 26. april 2013

Kage nr. 49 - Benjamins konfirmations gave

 Dagen kom kun alt for hurtigt - og ubelejligt.

Min fætter blev konfirmeret d. 26. April 2013. Min gave var kagen her. Det tog en del forberedelse - og en helvedes togrejse.

Men opskriften hed; vanilje, vanilje og vanilje. Jeg tilføjede dog lidt chokolade og jordbær for det ikke blev en kedelig smagsoplevelse.

Temaet hed bare: Real Madrid.
Så jeg kastede mig ud i min første mand! Jeg har fået prøvet min græstyl. Bold for Real og korset for den kirkelige anledning.

Jeg tryllede lidt på computeren, for at komme rundt om det kliche 'spiseligt foldboldt logo'. Så flag med logoet og et stort logo til minde om konfirmationen.
 Konfirmanden tog kors og fondant-manden med hjem, ligeledes skiltene.

Bolden er lavet med drømmekage tilsat chokoladedråber og jordbærsmørcreme.

Basen er drømmekage med vaniljekagecreme, friske jordbær, jordbærsmørcreme og så er der lagt chokolade på det øverste lag for at holde på fugtigheden - ingen kan lide tør kage jo. På chokoladen er der lavet Royal Icing græs.

Cupcakesne er drømmekage med frysetørrede jordbær og jordbærsmørcreme.

Jeg - glemsom som jeg er - glemte alt om at jeg skulle farve kagen mørkeblå til fodbold temaet. Så min yndige assistent hyggede sig med at farve kagecremen blå. desværre trak farven over i jordbærerne, så den røde farve var fraværende.

Alle ungerne hyggede sig med at grine af hinandens blå tunger.


Ingen kommentarer: