søndag den 24. juli 2011

Når det regner og vinden får ordenligt skub på...

... så sætter det gang i hænderne og kreativiteten - ihvertfald her hos mig.

Jeg har en svaghed for kasser. Specielt skoæsker. Skoene interessere mig faktisk ikke synderlig, men æsken! Alle de ting man kan gemme af vejen i dem!


Problemet med skoæsker er at dem der designer dem ikke har tænkt på at den gerne skulle pynte i mit hjem efter skoene for længes er trådt i stykker (jeg et typen der gaffa'er sko sammen igen, hvis den er rigtig god). 
   Jeg kan godt lide at have noget fancy gavepapir stående til når jeg laver custom-kagepap, så jeg klippede og klisterede og skar og malede af hjertets lyst. Nu har jeg en flot kasse til at komme alle mine hårelastikker i. De flyder nemlige alle steder fordi det kræve en stor kasse at opbevarede dem ét sted. Her er den så! Den store kasse. Jeg fik lavet lidt dumme fejl ved indpakningen, men man lærer jo noget nyt hvergang.

Et andet problem jeg lider under er, at jeg elsker øreringe. Jeg har rigtig mange, men jeg vælger altid de samme tre par at tage på. Måske, tænker jeg, at det er fordi alle mine øreringe ligger i smykkeskrin og skuffer rundt omkring. Hvis jeg nu kunne få et ordenligt overblik ville jeg måske prøve nogle andre.
   Med den tanke tegnede jeg et gitter på et stykke sort karton og lavede huller. Da jeg havde gjort det og begyndte at sætte ørering i opdagede jeg at der 1: ikke var nok plads 2: det ville være upraktisk at hænge kartonstykket op på væggen 3: der var ikke nok plads. Så jeg lavede endnu et stykke karton og klipsede dem sammen.
Jeg indrømmer at det ligner lidt en lampeskærm. Hvis jeg havde færre ørering kunne jeg måske have lavet en lampeskærm med ørering hængende hele vejen rundt i kanten. Det må blive i et andet liv.


Nu hvor det stadig er dårlig vejr og jeg havde gennemgået skuffer og skabe i soveværelset for at se hvor meget der var at pakker derinde fra, fortsatte jeg inde i stuen og hvad fandt jeg! En skoæske! En af de pænere måske nok, men den grønne farve huede mig ikke så nu er den hvis med blade på. Denne her har jeg forsøgt at betrække indeni med hvidt papir, det virker udemærket. Næste gang skal jeg dog lige have malet hjørnerne hvide inden jeg begynder at sætte papiret i.
   Nu kan jeg gemme endnu flere ting af vejen. Jeg håber, når jeg får gennemset alle mine ting i løbet af ugen får jeg ikke kun smidt en masse ud, men også fundet flere kasser.
   På nu værende tidspunkt manger jeg køkkenet, badeværelset og kælderummet (som nok bliver det værreste). Jeg har fået samlet en del tøj til genbrug og smidt en del ting ud. Jeg har også fundet en del ting, som jeg overvejer at sælge om muligt. Men det vil nok kræve at man tager på loppemarked med det eller noget lignende.


Til sidst lige et stemningens billede. Der er sikkert nogen derude der får alle mulige tanker om min person udfra det de kan se på billedet. Jeg håber at jeg - når jeg er flyttet - kan vise jer hvor kasserne hører til. Jeg ved nemlig allerede hvor de best står.

Ingen kommentarer: