tirsdag den 26. juli 2011

På udflugt til...

... IKEA - for første gang!

Det ikke lyv. Jeg har aldrig før været i IKEA, men jeg skal bestemt derud igen. Dels fordi de havde smidt 29 teleskopstænger væk, hvor jeg skulle bruge de tre af dem. Dels fordi de to af de seks Lekman kasser, jeg har prøvet at samle, har fejl. Men! Mest fordi det var en fornøjelse og jeg så mange ting jeg gerne ville have til mit kommende hjem.

Da bilen var parkeret og vi kiggede ud af vinduet var det en lidt sær oplevelse. Den unge sovende person på reklamen her ligner fuldstændige min bror! Jeg vil ringe til ham senere og høre om han har haft uindbudte gæster.

... spooky ...

Vel hjmme igen gør man jo status.
   Uden teleskopstængerne var der ikke så meget at slæbe på. Det der fyldt mest var mine opbevarings kasser. Jeg fik set mine kommende møbler IRL, hvilket var rart. Da vi nåede køkkentilbehøret sneg der sig et par ting ned i vognen. To store glas, til varmt og koldt, og to opbevarings bøtter (2,5 og 3,5 liter), bøtterne skal jeg helt klart have købt flere af i flere størrelser! En stooore en til flormelis ihvertfald!
   Jeg havde udset mig noget stof til gardiner i mit nye hjem, men da jeg så fik set det IRL var det overhovedet ikke, som jeg havde troet, øv øv. Det stykke af mønsteret jeg havde set gik jeg udfra var et lille hjørne af metervare. Det var så et billede af det 1,5 meter brede motiv, skaleret ned til et lille billed til netbrug. Nej, det funkede ikke. Jeg får nemlig både et smalt langt vindue og et højt og bredt vindue, så det skulle gerne være pænt i alle formater. Så nu må jeg på jagt igen.
   Jeg føler mig dog heldig, de ting der på listen stod at der var en lille chance for at få fat i fik jeg med hjem. I Outlet-afdelingen fandt jeg også en flad og en dybtallerken til dagligdags brug. Nu hvor jeg ikke længe kommer til at have opvaske maskine må jeg finde på måder, der holder opvasken nede. Hvis jeg kun har to tallerkener indenfor rækkevide må jeg jo bare vaske dem op hele tiden. Så slider jeg heller ikke på de gamle arvestykker.
   Af andre snigere var der en toiletbørst, man næsten fik i nakken, og en ny måtte til foran hoveddøren (nogen stjal nemlig den anden jeg havde), ligeledes til smidt-i-nakken prisen: 5,-
   Jeg fik også købt mig nogle ikea-poser, de er super gode til at slæbe vasketøj i! Lige nu står den ene dog med alle mine indkøb. Der er nogen tid til jeg skal flytte, men det var nemmeste at tage afsted i bilen, nu hvor min "roommate" har ferie. Han fik så købt gryder, tallerkner, bestik, kopper, glas og andet køkken-stuff, nu hvor jeg tager næsten det hele med mig.
   Jeg er lidt jaloux på hans tallerkener og bestikket, men det må blive engang nærmere påske... eller måske nærmere Skt. Hans... Service er nemlig dyrt og jeg har jo et helt sæt med fade og alt muligt andet tilbehør. Det hedder vidst nok Harlekin, det er udemærket, men jeg ved jo hvor svært det er at få nye dele, så jeg gruer altid for at smadre et eller andet. Men nu har jeg da hverdags service til mig selv. Så må Harlekin komme frem når der er gæster.

Ingen kommentarer: