onsdag den 3. august 2011

Jeg savner...

... de bitte små syltetøjs glas man kunne købe i SuperBest til 5,- ...
   Jeg elskede at man, som alene boende, kunne købe et glas marmelade og spise det hele inden man mistede interessen. Når der står sådan en stor spand i køleskabet i flere uger ignorer man den bare til sidst.
   Det var også en fordel at man kunne have flere slags marmelade i køleskabet og stadig have plads til andre ting på hylden.
   Men meste af alt savner jeg dem til opbevaring. Jeg synes de er perfekt til krydderier. Jeg synes specielt de er gode til krydderier man dosere med fingrene, skeer eller som man skal bruge meget af.
   De kunne sikkert også bruges til opbevaring af kreative ting. De er gode at stable og man kan se hvad der er i glasset.
   Desuden er sådan nogle små glas hyggelige.
   Så hvis der sidder en udvikler fra SuperBests Food Line derude: "Få de små syltetøjsglas tilbage på hylderne!"

Jeg keder mig jo en del lige nu - hvis du ikke skulle have opdaget det! Så mens jeg venter og venter har jeg lavet nogle labels til mine krydderier. Jeg syntes de blev fine.
   Det er godt nok lidt meningsløst, når der kun kommer til at være mig i mit køkken. Jeg kan bare godt lide at ting ser ordenlige ud - og hvis jeg fald død om imorgen ville mine efterladte ikke skulle sniffe til alle mine små krukker for at finde ud af hvad der er i dem...
   Ja, jeg ved det for de fleste er en underlig ting at tænke på, men man ved aldrig hvornår det er enes tur. Jeg kan lide at være forberedt på alt - om muligt.

Ingen kommentarer: